2. KBAM Sempozyumu
2. Kentsel ve Bölgesel Araştırmalar Ağı Sempozyumu
Planlamanın dünü, Bugünü, Yarını: Planlamada Yeni Söylem Arayışları
8-9 Aralık 2011 Ankara
ODTÜ
Bildiri Kitabına ulaşmak için tıklayın
1. Çerçeve Tema: Planlama eğitimi: “Dün, bugün, yarın”: Planlama eğitiminin eleştirisi ve geleceğinin tartışılması
– Mevcut eğitim sistemi gereksinimlere ne ölçüde yanıt verebiliyor?
– Eğitim sistemi-uygulama ilişkisi nasıl yeniden kurgulanabilir?Değişen koşullar ve planlama kuram ve pratiği çerçevesinde planlama eğitimi nasıl yeniden yapılandırılabilir?
– Dünyada planlama eğitimi nasıl değişiyor ve Türk planlama okulları bu eğilimleri ne ölçüde izliyor/ yönlendiriyor?
2. Çerçeve Tema: Geçmişten bugüne planlama ve kentsel ve bölgesel gelişme kuramları ve yeni kuramsal arayışlar:
Planlama kuramı, kentsel gelişme kuramı, bölgesel gelişme kuramları, kentsel tasarım kuramı
– Planlama ve mekansal gelişme kuramları nasıl bir değişim yaşamaktalar?
– Günümüzdeki değişen koşullara mevcut planlama ve mekansal gelişme kuramları ne ölçüde yanıt verebiliyor?
-Yeni planlama kuramı nasıl kurgulanabilir?
– Geleneksel bölgesel gelişme kuramlarına seçenek olarak geliştirilen içsel büyüme kuramları ne ölçüde mevcut sorunlara ne ölçüde yanıt verebilir?
– Mekansal esneyebilirliği sağlayabilecek yeni bir kentsel ve bölgesel gelişme kuramı nasıl kurgulanabilir?
3. Çerçeve Tema: Değişen planlama uygulamaları, planlama araçları ve planlama süreçlerinde yaşanan değişim:
Planlama uygulamaları nasıl değişimi, yeni geliştirilen planlama ilkeleri ve bunların uygulama araçlarının özellikleri
– Geçmişten günümüze nasıl planlama araçları gelişti?
– Planlama uygulamaları yönlendiren yasal çerçeve ne ölçüde gereksinimlere yanıt veriyor?
– Mevcut planlama yasalarında ve uygulamalarında karşılaşılan temel sorunlar neler?
– Neo-liberal dönemdeki planlama uygulamalarının özellikleri neler?
– Emlak piyasasının kurallarına giderek daha bağımlı hale gelen kentsel planlama ve uygulamalarının giderek yaygınlaşması planlama eğitimine ve uygulamasına nasıl yansıyor?
– Giderek artan katılımcı demokrasi arayışları/talepleri planlamanın yasal çerçevesine ve uygulamasına nasıl ve ne ölçüde yansıyor?
4. Çerçeve Tema: Sürdürülebilir kent ve bölgelerden esneyebilir ve kendini yenileyebilir kent ve bölgeler:
Esneyebilirlik kavramının kent ve bölgesel gelişme politikaları ve planları açısından önemi
– Kent formu ve kentlerin esneyebilirlik kapasitesi: Ne ölçüde kentsel form kentlerin beklenmedik koşullara uyum sağlamasını ve kendini yenileyebilmesine yardımcı olabilir?
– Ulaşım sistemlerinin kentlerin sürdürülebilirliği ve kendisini yenilebilmesi ve ekolojik açıdan direnci açısından önemi nedir?
-Son dönemde artan sosyo-mekansal kırılganlıkların azaltılmasında planlama nasıl etkili olabilir?
– Ekolojik tehditlere ve risklere karşı sosyo-mekansal yapıların daha dirençli olması nasıl sağlanabilir?
– Daha önce yaşanmış (ekolojik, doğal, ekonomik, vs.) felaketlerden alınan dersler planlama yasa ve uygulamalarına ne ölçüde yansıdı?
5. Çerçeve Tema: İklim değişikliği, afetler ve planlama:
İklim değişikliği ve artan afet riskleri konusu planlamada ne ölçüde yansıma buluyor?
– İklim değişikliği kentleri nasıl etkileyecek?
– Bu konuda gerçekleştirilen senaryolar Türkiye’deki değişik planlama kademelerinde (ulusal, bölgesel, yerel) nasıl yer bulmaktadır?
-Türkiye’deki mevcut planlama yasa ve uygulamaları iklim değişikliğini ne derece kapsamakta ve önemsemektedir?
– İklim değişikliği çerçevesinde artması beklenen risklere yönelik olarak kentsel planlamada
hangi bakış açıları ve uygulamalar geliştirilebilir?
– Türkiye’de afetlere yönelik uzun soluklu yeni planlama modeli nasıl kurgulanabilir?
6. Çerçeve Tema: Sosyo-mekansal yapıdaki değişim ve dönüşüm:
Çok kültürlü, çeşitli sosyal ve etnik kültürlerin gelişmesine olanak veren ve sosyal açıdan bütünleşmiş mekanlaryaratılabilir mi?
– Artan ayrımlaşmanın önlenmesine yönelik mekansal politikalar neler olabilir?
– Nasıl planlama araçları sosyal ayrımlaşmanın önlenmesini sağlayabilir?
– Çok kültürlülük mevcut plan yasa ve uygulamalarına nasıl yansımaktadır?
– Çok kültürlü, çeşitli sosyal ve etnik kültürlerin gelişmesine olanak veren ve sosyal açıdan bütünleşmiş mekanlar yaratılmasında planlamanın yaklaşımı ne olmalıdır?
– Kentsel dönüşüm projelerin sosyal yapı üzerindeki etkileri nelerdir?
– Kentsel dönüşüm projeleri ile kentlerin sosyal coğrafyası yeniden nasıl şekillenmektedir?
– Kentsel dönüşüm uygulama süreçleri katılımcı planlama anlayışı çerçevesinde nasıl değerlendirilebilir?
7. Çerçeve Tema: Planlama ve değişen sosyal yapıyı
Planlama ve değişen sosyal yapıyı ne ölçüde anlayıp, yanıt verebiliyor?
– Günümüzde artan hareketlilikler doğrultusunda geleneksel göç kavramı yeniden nasıl ele alınabilir?
– Kentlerin yeniden yapılanma dinamikleri içinde yer alan, aynı mekanı paylaşan, birbirine değen/ dokunan, ama birbiriyle çelişen toplumsal grupların ortaya çıkarttığı toplumsal sonuçlar nelerdir?
– Neo-liberal kentlerde yoksulluk nasıl tanımlanmaktadır?
– Neo-liberal dönemde yeni toplumsal sınıflar nasıl tanımlanıyor?
8. Çerçeve Tema: Kurumsal yapı, yönetişim ve demokrasi: “Dün, bugün, yarın”:
Kurumsal yapılar, yönetişim mekanizmaları ve süreçlerinde yaşanan değişimin önemli özellikleri
– Kurumsal yapılar, yönetişim mekanizmaları ve süreçleri ne ölçüde daha demokratik bir toplum yaratmaya olanak veriyor?
– Yeni kurumsal yapılar ve yönetişim uygulamaları halkın mekansal politika ve uygulamalarına katılımını sağlayabiliyor mu?
– Mevcut yönetişim sistemi kentlerin yeni koşullara uyum ve kendini yenileyebilme kapasitelerine ne derece katkı sağlayabiliyor ve ekonomik, sosyal ve mekansal ilişkilerin değişimini nasıl şekillendiriyor?
1. KBAM Doktora Öğrencileri Atölyesi (2011)
KBAM 8-9 Aralık 2011 Planlamanın Dünü, Bugünü, Yarını Sempozyumu Organizasyon Komitesi planlama eğitimi ve uygulamasını geleceğe taşıyacak olan genç doktora öğrencilerini Sempozyum kapsamında organize etmeyi planladığı bir atölye ile bir araya getirmeyi planlamaktadır. Sempozyum sonrası tamgün sürecek olan yoğunlaştırılmış bu atölyenin amacı doktoranın değişik aşamalarından geçmekte olan (doktorasına yeni başlayan, araştırıra aşamasına gelmiş olan veya doktora tezini yazmaya başlamış veya bitirmekte olan) genç akademisyenleri araştırma tasarımı ve tez planlaması konularında genel anlamdc bilgilendirmenin ötesinde yoğunlaştırılmış bir program çerçevesinde interaktif metotlarla bir araya getirerek kendi doktora tezlerine veya araştırmalarına dair görüş ve destek (feedback) almalarını sağlamaktır. Doktoranın değişik aşamalarında benzer darboğazlardan geçen veya benzer konularda çalışan genç akademisyenlerin biryandan araştırma ve tez yazma yöntemleri hakkında teknik destek alırken diğer taraftan da ortak sorunları ve çözüm önerilerini uzmanlar eşliğinde masaya yatırma imkanı bulacakları atölye genç plancıların uzun soluklu akademik oluşumların yaratılmasına katkıda bulunmayı da amaçlamaktadır.
Atölyeye katılmak isteyen genç akademisyenlerin 1 Temmuz tarihine kadar wwwkbam@metu.edu.tr adresine aşağıda belirtilen formatta 500 kelimeyi aşmayacak şekilde doktora tez konularını göndermeleri rica olunur. Atölye ancak kısıtlı sayıda katılımcıyla gerçekleştirilebilecektir.
Sempozyum Takvimi
8 – 9 Aralık 2011 Sempozyum
8 Aralık 2011 50. Yılında Meslektaşlarımızın Planlama Deneyimleri Oturumu 10 Aralık 2011 Doktora Öğrencileri Atölyesi
400 Kelime ile Sınırlı Bildiri Özeti için Son Tarih: 1 Temmuz 2011
Değerlendirme Sonuçlarının Açıklanma Tarihi: 1 Ağustos 2011
Tam Bildiri Metinleri için Son Tarih: 30 Eylül 2011
Bildiri Özetlerinin Yollanacağı e-posta Adresi: wwwkbam@metu.edu.tr
35 yasının altındaki eenc araştırmacılara TÜBİTAK’tan katılım desteği sağlanabilir
Düzenleme Kurulu
Prof. Dr. | Ayda Eraydın, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. | İlhan Tekeli, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. | Asuman Türkün, | Yıldız Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. | Ela Babalık-Sutcliffe, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. | Bahar Gedikli, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. | Nil Uzun, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Y. Doç. Dr. | Tuna Taşan Kok, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Y. Doç. Dr. | Bilge Armatlı Köroğlu, | Gazi Üniversitesi |
Y. Doç. Dr. | Burak Beyhan, | Mersin Üniversitesi |
Y. Doç. Dr. | Güldem Özatağan, | İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü |
Dr. | N. Tunga Köroğlu, | Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı |
Araş. Gör. | Melih Gürçay, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Araş. Gör. | Ezgi Orhan, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Araş. Gör. | Ender Peker, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Araş. Gör. | Bilge Serin, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
. | Selçuk Sertesen, | Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı |
Bilim Kurulu
Prof. Dr. | Uğur Eser, | Abant İzzet Baysal Üniversitesi |
Doç. Dr. | Tahire Erman, | Bilkent Üniversitesi |
Prof. Dr. | Emel Göksu, | Dokuz Eylül Üniversitesi |
Prof. Dr. | Hülya Koç, | Dokuz Eylül Üniversitesi |
Doç. Dr. | Metin Şenbil, | Gazi Üniversitesi |
Y. Doç. Dr. | Nihan Özdemir Sönmez, | Gazi Üniversitesi |
Y. Doç. Dr. | Çiğdem Varol, | Gazi Üniversitesi |
Y. Doç. Dr. | Tanyel Özelçi Eceral, | Gazi Üniversitesi |
Prof. Dr. | Gülden Erkut, | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. | Nuran Zeren Gülersoy, | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. | Handan Türkoğlu, | İstanbul Teknik Üniversitesi |
Doç. Dr. | Hatice Kurtuluş, | İstanbul Üniversitesi |
Doç. Dr. | Semahat Özdemir, | İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü |
Prof. Dr. | Fatma Doğruel, | Marmara Üniversitesi |
Y.Doç. Dr. | Tolga Ünlü, | Mersin Üniversitesi |
Doç. Dr. | Arzu Kocabaş Diren, | Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi |
Doç. Dr. | Serap Kayasü, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. | Ali Türel, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Y.Doç.Dr. | Emine Yetişkul, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Öğr. Gör. (YZ), | Gökhan Ünal, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. | Melih Ersoy, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Prof.Dr. | Baykan Günay, | Orta Doğu Teknik Üniversitesi |
Prof. Dr. | Celal Küçüker, | Pamukkale Üniversitesi |
Prof. Dr. | Dilek Çetindamar, | Sabancı Üniversitesi |
Prof. Dr. | Şaduman Sazak, | Trakya Üniversitesi |
Prof. Dr. | İclal Dinçer, | Yıldız Teknik Üniversitesi |